Een week zonder keuken: een overzicht

Keukenloos

Ik ben keukenloos. Al 7 dagen, vandaag. Wegens Grote Werken: tegeltjes aan de muur, en dan maar meteen ook de halve keuken gesloopt, en weer opgebouwd. Geen gasvuur, maar ook geen wasbakken. Koken – tenzij iets opwarmen in de microgolf (die op de grond staat in de living) – was dus niet aan de orde. Vanavond schildert mijn Lief de eerste laag, dus het einde is – godzijdank – in zicht.

Een overzicht van een week zonder keuken – gevoelige lezers, gelieve zich te onthouden:

  • Donderdag: frieten
  • Vrijdag: uitgenodigd bij vrienden – lekkere tagine
  • Zaterdag: slechte, platgekookte pasta bij de Italiaan waar ik geen reclame voor ga maken
  • Zondag: uitgenodigd bij de SchoneMoeder – soep én voorgerecht én dessert
  • Maandag: (verse) lasagne uit de vriezer
  • Dinsdag: balletjes in tomatensaus van bij de slager, met een stuk brood
  • Woensdag:  boterhams

Goed voor de lijn, dat wel. Maar bijzonder slecht voor mijn humeur.
Nog even op mijn tanden bijten.

5 gedachtes over “Een week zonder keuken: een overzicht

  1. Ik ken het helemaal! Een goed idee is naar de Chinees gaan. Daar hebt ge altijd van over voor ‘s anderendaags. En beter microgolf eten bestaat er volgens mij niet. Hou nog even vol!

  2. Ach ach. Wij hebben in 2009 4 maand zonder keuken gezeten. Toegegeven, we hadden wel een gasvuur in het kot achter in onze tuin gezet, maar praktisch was dat nu ook weer niet. Zeker niet als je met je dampende spaghettisaus door de gietende regen naar binnen moest rennen ;-)

    Maar bon, ik begrijp de frustraties dus maar al te goed. Hang in there! De keuken zal er daarna eens zo geweldig uitzien.

Geef een reactie

