[wijvenweek] Huishouden

[wijvenweek] Huishouden

Des morgens spring ik wuft met mijn rechterbeen uit bed, om 05.30 uur.
Stilletjes, want we willen De Echtgenoot niet wakkermaken, uiteraard. Ik ga douchen, leg een masker, doe krulspelden in mijn haar, onthaar mijn benen , doe de krulspelden er weer uit: daarna ben ik om door een ringetje te halen.

Ik ga naar beneden en bereid aldaar een evenwichtig en gezond ontbijt met vers fruitsap, eitjes en versgebakken brood. Dan ga ik De Echtgenoot wekken met een kopje verse koffie. Ondertussen zijn de Bloedjes van Kinderen opgestaan en staan ze frisgewassen en aangekleed aan het bed van Vader om hem goedemorgen te wensen.

Na het gezellige en voedzame ontbijt, dat in alle rust verloopt, gaat De Echtgenoot op weg naar zijn belangrijke job. Ik breng de Bloedjes van Kinderen naar school en sla een praatje met de andere Huisvrouwen over de geneugten des Huisvrouwen.

Terug thuisgekomen begin ik aan mijn dagtaak: ramen lappen, keukenkasten schoonmaken, deuren afwassen, stofzuigen, afstoffen, dweilen, kelder opruimen, koelkast uitwassen, diepvries ontdooien, koffiezet ontkalken, wasjes draaien, beddengoed strijken, was ophangen.
De Bloedjes van Kinderen komen van school en ik verwen ze met zelfgemaakte koekjes en melk. En daarna is het weer tijd om een geweldig gezonde driegangenmaaltijd op tafel te toveren.
De Echtgenoot komt binnen en uiteraard zet ik met veel liefde zijn pintje en krant klaar. Hij heeft hard gewerkt, namelijk.
Na  het diner gaan de Bloedjes van Kinderen volledig zelfstandig hun huiswerk maken en spelen ze braaf tot ze vanzelf naar bed gaan.
Daarna hebben De Echtgenoot en ik nog de ganse avond om elkaar te liefkozen.

Het leven kan toch schoon zijn.

En als u dit niet gelooft, dan maak ik u met graagte iets anders wijs…

7 thoughts on “[wijvenweek] Huishouden

  1. Pingback: { Tiekenei.blog } » Blog Archive » [wijvenweek] Huishouden? Welk huishouden?

  2. ik het al door bij het maskertje en de krulspelden :) I mean, wie heeft er nu het geduld om elke morgen zn haar fucking te krullen :p

    Leuk geschreven!

  3. Pingback: a sunny moon today » Blog Archive » [wijvenweek] mannen en het huishouden

Geef een reactie

