Over persoonlijke hygiëne

stink-3.jpg

Persoonlijke hygiëne, er is al veel over geschreven.
Maar blijkbaar niet genoeg.
Althans, zo lijkt het wel.
Na weer een avondje opeengepakt te staan in het halletje van de trein, doe ik er speciaal voor u, Lieve Lezertjes, nog eens een boekje over open.
Voor het laatst, dus knoop het alstublieft goed in uw oren.

  • U doucht. Elke dag is een olympisch minimum. Laat u niks anders wijsmaken.
  • Water voor die douche is niet duur. Echt niet.
  • Tijdens deze douche gebruikt u zeep. Overvloedig. Ook niet duur.
  • Wanneer u op een bepaald moment in time denk: “Mijn haar begint precies wat vettig te worden / niet meer zo fris te ruiken / extra veel roos te produceren”, was het dan. Meteen. Niet uitstellen. U bent immers uw lijfgeur gewoon. Ik niet.
  • Wanneer uw medependelaars hun gezicht afwenden wanneer u de coupee (of het halletje) betreedt, lees dan bovenstaande punten opnieuw. Het moet zijn dat u ergens iets over het hoofd hebt gezien.

Uit de grond van mijn hart: dankuvooruwaandacht.

7 gedachtes over “Over persoonlijke hygiëne

  1. je hebt pech dat ik niet veel in je buurt sta (of op dezelfde trein zit) want ik was me elke dag, gebruik deo en mijn krullen mogen gerust gezien worden.

  2. In het kader van mijn eigen hallucinante ervaring van vanmorgen (gelukkig wel niet op de trein, maar daarom niet minder publiek) : U doet pipi alvorens u op weg naar uw werk te begeven, zodat u halverwege uw rit niet voor onaangename verrassingen komt te staan… en vooral : mij daar niet mee hoeft te confronteren.

  3. Als na een les mijn buurvrouw een opmerking maakt over de slechte adem van de docente, die minstens op 2 meter afstand stond, dan zit ik waarschijnlijk wel safe wat mijn eigen geur betreft :).
    Maar teveel douchen is wél slecht voor je vel en voor je haar en voor het milieu! Tenzij het regenwater is.

  4. Douchen is echt geen overbodige luxe, en slecht voor je vel? Zijn er niet genoeg productjes misschien? Hydraterend, extra zacht, met een geurtje naar keuze… en nadien bodylotion uiteraard. en eens scrubben, hoog tijd om dat winterlijf achter te laten…

Geef een reactie

